Frizgility

Cel gry:

 

Celem konkurencji jest pokonanie przez psa od 3 do 5 przeszkód, złapanie dysku w strefie chwytu, następnie powrót przez tę samą kombinację przeszkód bez dysku i ponowne złapanie dysku w strefie chwytu. Jeśli czas na to pozwoli, drużyna będzie kontynuowała pokonywanie przeszkód oraz zdobywanie stref, aż do upłynięcia regulaminowych 60 sekund, przeznaczonych na tę konkurencję.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zasady Frizgility:

 

  • W grze mogą brać udział psy, które ukończyły 12 miesięcy. Obniżenie wysokości przeszkód jest możliwe dla każdej kategorii wzrostowej, tak by również psy młode oraz weterani mogły brać udział w grze.

  • Bądź rozważny w podejmowaniu decyzji, na jakiej wysokości powinien skakać Twój pies i zastanów się, zanim wybierzesz wysokość przeszkód, na które może nie być przygotowany.

  • Zanim konkurencja się rozpocznie, pies musi znajdować się przed linią, która została naniesiona najbliżej pierwszej przeszkody.

  • Dozwolone jest prowadzenie psa ręką w kierunku przeszkód (handling), jednakże w przypadku falstartu, zawodnik ponownie odprowadza psa na start, stoper jest resetowany i czas startuje od zera.

  • Jeżeli Team popełni więcej niż trzy falstarty, niezależnie od tego czy rozpoczęto odmierzanie czasu, drużyna traci próbę i otrzymuje 0 punktów.

  • Strefy chwytu znajdują się w przedziale 3-10 jardów oraz poza 10. jardem licząc od linii rzutu.

  • Zawodnik może wykonać maksymalnie trzy próby rzutowe. Po pierwszej próbie zakończonej chwytem w strefie punktowanej lub po wykorzystaniu limitu prób, zawodnik musi nakierować psa na ciąg przeszkód. Za niezłapane rzuty nie przyznaje się kary punktowej, czas nie jest zatrzymywany i runda trwa aż do końca regulaminowego czasu.

  • Na poziomie 1. linie boczne nie są uwzględniane.

  • Jeśli pies złapie dysk na pograniczu dwóch stref (przy czym “na pograniczu” oznacza sytuację, w której przednie łapy psa znajdują się w jednej ze stref, a tylne w drugiej - w momencie lądowania), punktowana jest strefa, w której znajdowała się przednia krawędź dysku.

  • W odległości 3 jardów od linii rzutu, znajduje się tzw. linia honorowa, której zawodnicy zobowiązują się nie nadużywać do zdobycia większej ilości punktów. Nie powinno się wykonywać rzutów bezpośrednio do psa, ustawionego tuż za wyznaczoną linią rzutu. Jeśli sędziowie uznają, że zawodnik nie miał zamiaru przerzucić linii honorowej, rzut nie zostanie zaliczony, a zawodnik musi powtórzyć rzut zanim będzie mógł wysłać psa w kierunku przeszkód.

  • Przeszkody muszą zostać pokonane przez psa w kierunku wynikającym z ruchu teamu ku strefie chwytu. Kombinacja musi zostać pokonana w sposób płynny. Jeśli przeszkoda albo tunel zostaną ominięte, pokonane w złym kierunku albo poprzeczka zostanie strącona, czas nie będzie zatrzymywany i za próbę nie zostaną przyznane punkty. Nie przyznaje się również kar.

  • Strącona poprzeczka “wyłącza” przeszkodę z gry i można ją pominąć. Nie zostają za nią przyznane punkty. Nie przyznaje się kar za strącenie poprzeczki czy okrążanie przeszkody, jednak zanim pies będzie mógł pobiec w kierunku strefy by schwytać dysk, musi pokonać minimum jedną przeszkodę.

  • Dla bezpieczeństwa psa, kombinacja przeszkód nie może być przez niego pokonywana ze schwytanym dyskiem.

  • W grze Frizgility dopuszcza się używanie tylko jednego dysku.

  • Na poziomie 1. Frizgility, dopuszcza się stosowanie dodatkowych “zabawek” podczas prowadzenia psa w kierunku przeszkód.

  • Dodatkowy dysk może zostać wykorzystany jako “zabawka”, jednak nie może być nigdy użyty do wykonania rzutu na strefę chwytu. Jeśli zawodnik, przypadkowo bądź z zamiarem celowości, wykorzysta dysk przeznaczony na “zabawkę” do wykonania rzutu i zdobycia punktu, sędzia przerywa rundę, a uzyskana dotychczas punktacja, zostaje uznana za wynik końcowy drużyny.

  • Zabronione jest używanie nagród w formie smakołyków.

  • Jeśli w trakcie gry, pies załatwi potrzeby fizjologiczne na polu, czas nie zostaje zatrzymany a runda trwa nadal.

 

Zasady rozgrywania gry Frizgility na poziomie 1.

 

  • Na poziomie 1. zawodnik może wybrać stronę (bliższą przeszkodę), od której zacznie rundę.

  • Kombinacja przeszkód może być pokonana w dowolnym kierunku (od prawej do lewej, od lewej do prawej), lecz przebieg musi być płynny.

  • Najdalsza strefa (za linią 20 jardów) nie jest dodatkowo premiowana. Chwyt w tej strefie skutkuje przyznaniem tylko 10 punktów.

 

Odległość zawodnika od przeszkód:

 

Zawodnik może biec razem z psem i tak blisko niego jak uważa za stosowne, o ile nie dotyka przeszkód. W momencie wyprowadzania rzutu, zawodnik nie może przekroczyć linii rzutu.

 

Punktacja - poziom 1. Frizgility:

 

  • za każdą poprawnie pokonaną przeszkodę - 5 punktów,

  • za każdy schwytany pomiędzy linią trzy- a dziesięciojardową rzut lub roller - 3 punkty;

  • za każdy schwytany za linią dziesięciojardową rzut lub roller - 10 punktów.

Dodatkowe 10 punktów zostanie przyznane jeśli w chwili zakończenia rundy, zawodnik, pies oraz dysk znajdują się w strefie Złotego Środka.

 

Rozstrzyganie remisu:

 

  • W przypadku uzyskania przez dwie albo więcej drużyn takich samych wyników, miejsca zostaną przyznane według następującego porządku:

  1. wygrywa zespół z mniejszą ilością niezłapanych dysków 

  2. następnie zespół z mniejszą ilością ominiętych przeszkód

 

  • Jeśli wyniki punktowe, uzyskane przez zespoły, są takie same, każdy z nich wykonuje jedną próbę pokonania kombinacji przeszkód (w jednym kierunku) i złapania przez psa dysku w strefie chwytu. Dla każdej próby mierzy się czas. Czas jest zatrzymywany w momencie schwytania przez psa dysku.

  • Wygrywa drużyna z większą ilością zdobytych punktów. Jeśli punktacja jest taka sama, wygrywa drużyna, która uzyskała w tej próbie krótszy czas.

 

Kolejność startu w przypadku remisu losuje się za pomocą rzutu dyskiem, podobnie jak monetą.

 

Dywizje wzrostowe:

 

Konkurencje UpDog, nawiązujące do agility, mogą być rozgrywane w trzech dywizjach wzrostowych. Podczas zawodów, w których weźmie udział minimum 25 zawodników, zalecane jest przyznawanie miejsc oraz osiągnięć dla zawodników w oparciu o dywizje wzrostowe.

 

  • MINI - poniżej 35 cm - przeszkoda w wysokości 10 cm, 20 cm, 30 cm, 40 cm,

  • MIDI - 35 cm - 43 cm - przeszkoda w wysokości 20 cm, 30 cm, 40 cm, 50 cm,

  • MAXI - powyżej 43 cm - przeszkoda w wysokości 30 cm, 40 cm, 50 cm, 60 cm.

 

Do kwalifikacji psa do danej kategorii wzrostowej, stosuje się oficjalne formularze Agility FCI. 

 

Jeśli pies nie został jeszcze przydzielony do żadnej z kategorii wzrostowych, przydziału takiego można będzie dokonać podczas rejestracji na polu startowym.

 

 

Tłumaczenie: Agata Jaskot

Współpraca: Dariusz Radomski

 

 

Advantix Spot-on (40 mg + 200 mg)/ 0,4 ml, roztwór do nakrapiania; Advantix Spot-on (100 mg +500 mg)/1 ml, roztwór do nakrapiania; Advantix Spot-on (250 mg + 1250 mg)/2,5 ml, roztwór do nakrapiania; Advantix Spot-on (400 mg + 2000 mg)/4 ml,  roztwór do nakrapiania. Podmiot odpowiedzialny: Bayer Animal Health GmbH, D-51368 Leverkusen, Niemcy. Skład jakościowy i ilościowy substancji czynnych: 1 pipeta 0,4 ml zawiera: Imidakloprid 40 mg, Permetryna 200 mg; 1 pipeta 1,0 ml zawiera: Imidakloprid 100 mg, Permetryna 500 mg; 1 pipeta 2,5 ml zawiera: Imidakloprid 250 mg, Permetryna 1250 mg; 1 pipeta 4,0 ml zawiera: Imidakloprid 400 mg, Permetryna 2000 mg. Wskazania lecznicze: Zapobieganie i zwalczanie infestacji kleszczy (Ixodes ricinus, Rhipicephalus sanguineus, Dermacentor spp.) oraz pcheł (Ctenocephalides spp.) u psów, a także odstraszanie komarów i muchówek (Phlebotomus sp.). Przeciwwskazania: Nie stosować u szczeniąt poniżej 7 tygodnia życia. Nie stosować u kotów. Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania.

© 2016-2017 by LATAJACEPSY.org